Kundeservice

Kontakt oss

Kontaktskjema
Populære emner

Tidligere stilte spørsmål

Hvordan bestiller jeg reseptbelagte legemidler?

Sportsapoteket.no vil om kort tid kunne tilby innlogging med Bank ID, slik at du kan kjøpe dine reseptbelagte legemidler direkte her i nettbutikken. I mellomtiden kan du bestille klargjøring av dine resepter ved bruk av dette skjemaet.

Hvor henter jeg medisinene mine?

Når du bestiller klargjøring av reseptbelagte legemidler kan du hente varene i vårt apotek på Vestli. Du finner adressen vår her. Vi kan også sende varene hjem til deg. Dersom farmasøyten har noen spørsmål i forbindelse med leveringen blir du kontaktet på telefon.

Kan jeg hente medisin for andre personer enn meg selv?

Ja, det kan du. Men da må man ta med et ferdig utfylt fullmaktskjema, som du finner her. Husk å ta med legitimasjon for deg selv og for den personen du skal hente medisiner for. Henting av medisiner for egne barn under 16 år, krever ikke fullmaktskjema.

Hva betyr likeverdige medisiner ?

Når et nytt legemiddel kommer på markedet, har produsenten i de fleste tilfeller enerett på produksjon av dette legemiddelet. Etter ca. 10 år fjernes eneretten og andre legemiddelprodusenter kan lage medisiner med innehold av samme aktive virkestoff og som gir samme effekt. Disse kalles likeverdige medisiner. Apoteket er lovpålagt å tilby den likeverdige medisinen dersom prisdifferansen er av betydning. Å bytte er en økonomisk besparing for både deg og samfunnet.

Hvor lang leveringstid har dere?

Når vi sender varene fra lager vil du motta en e-post fra oss. Leveringstiden avhenger av hvilken fraktmetode som er tilgjengelig der du bor. Du vil kunne spore ordren på din side.

Kan jeg returnere en vare?

Så lenge varene sendes tilbake uåpnet og i sin orginale embalasje, kan du returnere de til oss. Du må gi oss beskjed senest 14 dager etter at du har mottatt din leveranse, og sende varen senest 14 dager etter dette igjen. Les mer om retur og angrerett her.

Kontakt oss

Har du fortsatt spørsmål?